Sportegészségügy 

  • Sport és táplálkozás

    A sok mozgás és a sport a fittség és az egészség kulcsa, és így mindenkinek, minden korcsoportból ajánlott. Lehetőség arra, hogy egy bizonyos sportágat űzzünk, vagy egy szabadidős tevékenységet folytassunk, manapság nagyon sok van. Az előfeltétel annyi, hogy az egészségünkért tenni is akarjunk valamit. A sport támogatja az egészséget és erősíti az izomzatot, de a szervezetet közben mindig a megfelelő táplálkozással kell segíteni. Helyes táplálkozási szokások nélkül aligha űzhető sikerrel egy sportág. A szakértők szerint a sportban a teljesítményromlások túlnyomórészt a helytelen táplálkozási szokásokra vezethetők vissza.

  • Ünnepek után kis zsírégetéssel

    Az emberek nagytöbbségénél évente legalább egyszer megszületik az elhatározás, hogy ideje kicsit fogyni. Természetesen ezen elhatározások főleg a bikini szezon kezdetét jelző tavasszal rontanak ránk már-már elemi erővel. Sorra felpróbáljuk a nyári ruháinkat, és fazontól függően hol egy kisebb sóhaj, hol egy hangos „Atyaég, már ez sem jön rám"! - hagyja el a szánkat.

  • Sporttáplálkozás

    A sporttáplálkozást sokan új keletű tudománynak tekintik, noha bizonyítottan nem az. Már a görög olimpiák résztvevői is ismerték a tréningdiéta fogalmát. Ez elsősorban nagy mennyiségű hús fogyasztását jelentette. Ismeretes, hogy az olimpikonokat hosszú idővel a verseny előtt már azonos életmódra - táplálkozásra - késztették, az azonos esélyegyenlőség érdekében. Nem minden mozgásforma étrendi ajánlása igényli a sporttáplálkozás megnevezést. Külön kell választani az alkalmanként szabadidősportokat végzők, a rendszeresen hetente többször testedzést végzők és a versenyélsportban résztvevők táborát.

  • A fittség és az egészség kapcsolata

    A fittség olyan pszichés-fizikai állapot, mely túlnő a jó közérzeten, megtartja az egészséget, és a minőségi életet, megnövekedett mindennapi teljesítőképességet jelent. Jelentése és tartalma nem ugyanazt jelenti mindenki számára. Egy fizikai munkásnak másféle fitness szintre van szüksége, mint egy irodai dolgozónak, egy fiatalabb korosztály képviselőjének mást jelent, mint egy idősebb korúnak.

  • Fizikai aktivitás, mozgás, sport

    Az emberi test olyan részét alkotja a világegyetemnek, amelynek tökéletes egyensúlyban kell lennie, úgy alakultunk, hogy pontosan adott mennyiségű gyakorlásra van szükségünk, sem többre, sem kevesebbre. Ha megvan az egyensúly, akkor kialakul a jó közérzet, ami elengedhetetlen az élet minőségének kialakításához

  • Kedves Látogatóim!

    Szeretném Önökkel megosztani azt a nagyszerű hírt, hogy termékeink elnyerték a Magyar Látássérültek és Mozgáskorlátozottak Sportszövetségének elismerését, és a Növényi Norbert Sportakadémia védjegyét! A jövőben sport termékeink ezekkel a védjegyekkel kerülnek forgalomba, igazolva ezzel is a termék minőségét és fontosságát hétköznapjainkban.

     

    logo1                      logo2

  • Személyi edzés, kardió-kontroll, egészségtudatos magatartás

    Nem tudod, hogyan kezd el?! Nem tudod, kihez, és hová fordulj?! Mit kéne másképp csinálni, hogy jobban érezd magad a bőrödben?!

    Ismert tény, hogy az egészségi állapotnak legmegfelelőbben megválasztott, mértékletes és rendszeres sport-tevékenységnek nemcsak preventív, egészségmegőrző, de rehabilitációs hatása is van szervezetünkre. Mára már több ezer nemzetközi tanulmány igazolja, hogy még az infarktuson átesett betegeket sem a szigorú ágynyugalom, a komoly gyógyszerek, hanem a gondosan megtervezett étrend és a megfelelően felépített kardió-tréning hozza vissza a mindennapi életbe. Jó, ha tudjuk azt is, hogy a krónikus ízületi bántalmak, degeneratív folyamatok, de még az emésztőszervi megbetegedések, túlsúly, metabolikus szindróma legjobb ellenszere is a körültekintő mozgás.

  • Csont és az izületek állapota

    Az egészség megőrzésének fontos alapja a mozgás, testünk tonizálása, keringésünk karbantartása, a szervezet stressz-oldása. Épp ezért vázrendszerünk, csontjaink és ízületeink megfelelő állapota, az egészséges mozgástartomány, a megfelelő koordináció megőrzése, a fájdalom, a görcsös állapotok megszüntetése, a keletkező szabad gyökök közömbösítése, a test sav-bázis egyensúlyának megtartása létkérdés. A megelőzés, a jó közérzet megtartása, jelen esetben a mozgás öröme hosszú távon jó befektetés!

  • Mi az a TENS?

    A  TENS készülék a Transkutane Elektrische Nerven-Stimulation rövidítése. Kis intenzitású, és rövididejű elektromos impulzusok felhasználása a fájdalom csökkentésére. Egy biztonságos, mellékhatásoktól mentes módszer a fájdalom ellenőrzésére. A TENS kezelés hatékonyságát a fájdalom kezelésében klinikai tapasztalatok igazolják. A TENS készülékek alkalmasak izom és idegfájdalom csillapítására, mint például a lumbágó, köszvény, reuma, hát-, és vállfájdalmak, fejfájás, migrén, izületi gyulladások, övsömör, arcidegzsába, ideggyulladások akut szakasza után, kisebb érszűkületek karbantartására, baleset vagy műtétek utáni fájdalmak csillapítására, felfekvések elkerülésére, agyvérzést követő izombénulásoknál az izomsorvadás megakadályozására stb.

  • A bélflóra és a sport

    Sportolók körében a nagy fizikai és pszihés terheléssel járó edzések, versenyek után gyakran jelentkeznek gyomor-bélrendszeri panaszok (gyomorégés, étvágytalanság, puffadás, hasmenés), valamint fertőzéses eredetű felső-légúti tünetek (tüsszögés, orrfolyás, torokfájás), esetleg fertőzéses hasmenés. 

    Ennek okai:

    • edzés alatt jelentősen lecsökkenő emésztőrendszeri vérellátás
    • edzés alatt megnövekedett stress-hormon szint
    • edzés utáni nagy mennyiségű fehérje bevitel 

     

    A tünetek megjelenését befolyásolja az edzés intenzitása, az edzettségi állapot és az edzés alatti folyadékhiány. Mindezek megbontják a bélflóra egyensúlyát, így lényegesen romlik a tápanyagok felszívódása és az immunrendszer fertőzésekkel szembeni védekezése (az immunrendszer sejtjeinek 70-80%-a a gyomor-bélrendszer nyálkahártyájában található).

Természetesen