Felszaladt néhány kiló az ünnepek alatt

Gyakori, hogy az ünnepek alatt felszedünk akár 2-3 kilót is, amitől azonban vilám gyorsasággal meg is szeretnénk szabadulni. A sikeres fogyás titka az alapos tervezésben rejlik, melynek egyik legfontosabb része az, hogy miként kezdünk hozzá a fogyókúrához. Mákos és diós bejgli, zserbó,  töltött káposzta, halászlé, szaloncukor, sültek, sütemények. Külön-külön, mértékkel fogyasztva nem okoznának problémát, de az ünnepek alatt sokszor pár nap alatt óriási mennyiséget vagyunk képesek eltüntetni mindezekből, félretéve az egészséges táplálkozáshoz való ragaszkodásunkat, hiszen csak egyszer van egy évben karácsony és szilveszter. Már az ünnepek alatt megtapasztalhatjuk az ismert telítettség érzést vagy a kellemetlen puffadást, miközben fáradtabbnak érezzük magunkat, mint korábban bármikor. Ha elmentek a vendégek, vagy hazaértünk a vendégségből, ernyedten lehuppanunk a tévé elé. Bárhogy is volt, egy biztos: megint degeszre ettük magunkat. Aztán persze tévénézés közben még mindig jöhet egy kis mákos guba. Az új év első napjaiban azonban szembesülünk vele, hogy pár kilóval többet mutat a mérleg, mint két hete, és a nadrág is feszül.

Ilyenkor jönnek a kőkemény elhatározások egy alapos fogyókúráról. Ez idáig rendben is van, de hogyan vágjunk bele? Egyáltalán nem mindegy ugyanis, hogy hogyan indítjuk a fogyókúrát. Ha csak kevesebbet eszünk, vagy sokat, de alacsony tápértékkel, a szervezetünk kétségbeesetten próbálja majd hasznosítani az utolsó morzsákat, így reagálva a tápanyagbevitel drasztikus csökkenésére. Ráadásul a csökkentett tápanyagbevitellel csökken a szükséges vitaminok és ásványi anyagok bevitele is. Tehát ha, vaktában nekivágunk, lehet hogy komoly eredményt nem érünk el, viszont testileg-lelkileg megvisel minket az önsanyargatás, és utána fáradtabbnak érezzük majd magunkat, mint előtte. Készítsük hát fel a szervezetünket a fogyókúrára! Kevesen vannak azzal tisztában, hogy az ünnepi lakomák során amellett, hogy megterheljük a májat, a vesét és az egész emésztőrendszert, sok méreganyagot is beviszünk a szervezetünkbe. A méreganyagok jelenléte sok baj forrása, de a lerakódott salakanyagok is legalább ilyen veszélyesek, mivel korlátozzák a hasznos tápanyagok, ásványi anyagok, vagy vitaminok felszívódását. Éppen azért logikus, ha első lépésként megszabadítjuk szervezetünket a mérgektől és a lerakódott salakanyagoktól. Egy jó méregtelenítő és béltisztító kúra gondoskodik mindezekről. Ezek után a fogyókúra sokkal eredményesebb lehet, mivel a tápanyag-felszívódás hatékonyabb lesz, így az ásványi anyagokat és vitaminokat is könnyebben pótolhatjuk, ami a téli időszakban mindenképp hasznos, ráadásul a méregtelenítés alapból erősítheti az immunrendszerünket. Tehát a legfontosabb, hogy lúgosíts!

Ezt két módon teheted:

• kiiktatod az összes savasító táplálékot, és csak lúgosító
ételeket eszel, mint például tengeri alga, bab, kelkáposzta, brokkoli, zeller,
sóska, spenót, lucerna –, de nyersen, cukor és liszt nélkül!

• bizonyos növényeknek a kivonatával éred el ugyanezt a
hatást, például a lucernából kivont klorofillal. Kiváló készítmény erre a
Calivita Liquid Chlorophyll-ja, mely lucernalevélből kivont, vízoldékony
klorofil. Hatásai:

• erősen lúgosít

• méregtelenítő hatása miatt a zsírsejtekben felszaporodott
és lerakódott méreganyagok kiürítése elindul

• növeli a fizikai teljesítőképességet, az életerőt

• elűzi a kellemetlen testszagot

• segít a szervezetnek eltávolítani a mérgező anyagokat
miközben pótolja a szükséges ásványi anyagokat

• a lucerna a legnagyobb vitamin- és ásványisó-tartalmú
zöldféle

• tartalmaz vasat, kalciumot, magnéziumot, foszfor
káliumot, ként, nikkelt, valamint az összes ismert vitamint 

Egy ilyen méregtelenítéssel kombinált fogyókúra után könnyebben nézhetünk szembe a tavasz, majd pedig a nyári fürdőruha szezon kihívásaival.

Természetesen